Om mig

Mitt foto
Jag är en slöjdlärare som sysselsätter varenda lediga stund med pyssel och sånt som går att göra med symaskinen. Jag tar upp beställning om det är något ni vill köpa, både sydda, stickade och virkade grejjor. Även kort går att beställa. Alla saker på bloggen som är till salu hittar ni under "Etiketter" - "Till försäljning". För kontakt går det bra att skicka ett meil till jsjovirdhall@gmail.com eller skriv en kommentar i bloggen.

onsdag 2 december 2009

Julen kommer snart...


...och jag ser fram emot det! Är det beroende på första lovet på jobbet eller bara för att jul är något mysigt låter jag vara osagt. Tror på en kombination.

Eftersom vi snart flyttar så är pyntet här hemma något avskalat. Det som finns i lägenheten är det som syns på fotot. Den broderade kalendern är ärvd från min kära mormor Alice Karola (tror att det är hon som broderat). Innehållet i de små paketen är passande för en 1.5-årings frukosttalrik:-)

Ambitionen att göra adventskalendrar av tändsticksaskar är kvar men det får bli till andra år... Jag fick ett gäng askar av snälla Lena som är alldeles för fina för att täcka över med pynt så jag får tänka ordentligt över hur jag ska använda dom.

Jag hoppas att jag kan lägga upp mina fuskpolos mm snart. Skrev visst att jag skulle göra det efter en helg i förra inlägget men det blev många helger.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag tänkte allt på dej häromdan o undrade hur det gått med ditt adventsprojekt;) Spännande att ni ska flytta. VAr det inte i adventstider sist också?

    SvaraRadera